جلسه آنلاین مجلس تجربه خوبی بود

حمیده زرآبادی امروز جزو نمایندگانی است که در جلسه غیررسمی مجلس شورای اسلامی با حضور ، به صورت آنلاین حاضر شد. او می‌گوید حضور در این جلسه تجربه خوبی بود و از زیرساختی با مشکلی رو به رو نبودند.

«سیده حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: فکر می‌کنم پس از تعطیلات نوروزی، جلسات مجلس دوباره به روال قبل برگزار شود. اما به دلیل این که اکنون بحث بودجه و کرونا مطرح بود، باید جلسات برگزار می‌شد.

او تصریح کرد: با توجه به این که تست کرونای تعداد قابل توجهی از نمایندگان مثبت بود، امکان برگزاری جلسات در صحن علنی مقدور به همین علت جلسه به شکل آزمایشی به صورت آنلاین برگزار شد.

نماینده مردم قزوین با اشاره به حضور ۷۶نماینده در این جلسه گفت: حدود یک و نیم سال قبل، واحد فناوری مجلس اپلیکیشنی به نام «مجلس‌یار» طراحی کرد تا بتوانیم با کمک آن لوایح، طرح‌ها و مسایل دیگر را در آن‌جا مشاهده کنیم. پس از شیوع کرونا، بحث جلسات آنلاین نیز به این اپلیکیشن اضافه شد.

زرآبادی گفت: امروز برای نخستین مرتبه جلسه آنلاین را برگزار شد و آقای لاریجانی و تعداد دیگری از اعضای هیات رییسه نیز در آن حاضر شدند. هر کدام از نمایندگان که برای صحبت وقت می‌خواست با امکاناتی که در تالار گفت‌وگو وجود داشت درخواست نوبت می‌کرد تا صحبت خود را انجام دهد.

او درد خصوص نظم جلسه آنلاین و تفاوتی که با جلسه حضوری دارد افزود: در جلسات حضوری معمولا ۲۹۰نماینده حاضر هستند و هر کدام حتی اگر با بغل دستی خود صحبت کنند، همهمه تمام سالن را پر می‌کند اما امروز به دلیل این که تعداد نمایندگان کم بود و به هر کدام برای صحبت نوبتی اختصاص داده می‌شد، هیاهو کمتر بود.

وی درباره چگونگی عملکرد زیرساخت‌های این جلسه گفت: من در مجموعه مشکلی نداشتم اما همکارانی بودند که نتوانستند به سامانه متصل شوند. به غیر از کیفیت صدا که در مقطعی پایین بود، مشکل دیگری نداشتیم. فکر می کنم پس از برطرف کردن مشکلات جزیی برای مواقع بحرانی بتوان از این سامانه بیش از گذشته استفاده کرد.

زرآبادی درباره جلسه آنلاین بعدی گفت: هنوز زمانی را مشخص نکرده‌اند اما به طور معمول زمان جلسه با ارسال پیامک به اطلاع نمایندگان می‌رسد.